​Forty-Racing: Új csapat, ismerős nevek

​Forty-Racing: Új csapat, ismerős nevek

motojunior
2018. 04. 06.

Úgy tűnik mostanság új szelek fújnak a Magyar gyorsasági motorsportban az utánpótlás területén. Egyre több olyan hír lát napvilágot, amiben az utánpótlásképzés állóvizének megmozdulásáról számolhatunk be. Ceglédi technikai bázisukon állt a nyilvánosság elé Győrfi Alen az új csapatával, ahol beszéltek az idei évi és távlati terveikről is. Az új csapat a Forty-Racing nevet kapta, ami Györfi Alen 2007-es Európa Bajnoki címének megszerzésekor motorján lévő, és az óta is állandósult rajtszámát szimbolizálja.A csapat alakulásával kapcsolatban el kell mondani, hogy kissé rendhagyó módon, szülői kezdeményezésből verbuválódott az új gárda.

Forty-Racing: Új csapat, ismerős nevek

Úgy tűnik mostanság új szelek fújnak a Magyar gyorsasági motorsportban az utánpótlás területén. Egyre több olyan hír lát napvilágot, amiben az utánpótlásképzés állóvizének megmozdulásáról számolhatunk be. Ceglédi technikai bázisukon állt a nyilvánosság elé Győrfi Alen az új csapatával, ahol beszéltek az idei évi és távlati terveikről is. Az új csapat a Forty-Racing nevet kapta, ami Györfi Alen 2007-es Európa Bajnoki címének megszerzésekor motorján lévő, és az óta is állandósult rajtszámát szimbolizálja.A csapat alakulásával kapcsolatban el kell mondani, hogy kissé rendhagyó módon, szülői kezdeményezésből verbuválódott az új gárda.

Györfi Alen: Február elején kaptam a megkeresést, miszerint lenne hat elszánt kis fiatal motoros tehetség, akik pár éve már eredményesen versenyeznek, és egy mentorra lenne szükségük. Elsőre érdekesnek találtam a felkérést, de rögtön éreztem, hogy ez az én küldetésem része. Mivel már korábban is terveztem, hogy a tizenöt éves motoros pályafutásom alatt megszerzett tudásomat egyszer majd az utánpótlás számára fogom átadni, úgy döntöttem eljött az idő és szembenézek a kihívással. Rövid időn belül összeállítottuk ez évi terveinket, amit megkönnyített az, hogy már előkészített projekteket kaptam a szülőktől.Az idén nemzetközi utánpótlás bajnokságokban fognak a gyerekek versenyezni, ahová felkészülten kell, hogy érkezzenek, ezért már februárban elkezdtük a tréningeket egy spanyolországi teszttel. Heti rendszerességgel fogok edzéseket tartani, ahol próbálom átadni a legjobb tudásomat a fiatalság részére. Ebben a sportban alapfeltételnek tartom, hogy a versenyzők megfelelő technikai felszereléssel és felkészülten állhassanak rajthoz, és elengedhetetlen az ehhez szükséges anyagi forrás megteremtése. Tapasztalatból mondhatom, hogy a motorsport nem olcsó dolog, emiatt a továbbiakban a szülőkkel karöltve munkánk szerves része, a csapat pénzügyi forrásainak a megerősítése.Most elsődlegesen úgy gondolom, hogy nagyon jó alapokról indulunk, mind a versenyzők, mind a technikai háttér tekintetében:Fiatal koruk ellenére mind a hat versenyzőnk kiemelkedő eredményeket produkált már a korábbi években és a sport iránti szeretetük által továbbra is motiváltak a fejlődésre.A meglévő kapcsolati tőkénk is erős bizakodásra ad okot számomra a céljaink elérésében.Már a kezdetektől egy olyan nemzetközi kapcsolatrendszerrel rendelkezünk, ami nagy segítséget biztosít számunkra a fejlődés tekintetében. A MIR-Racing Hungary lesz csapatunk technikai partnere, ez által közvetlen kapcsolatban vagyunk a Spanyol utánpótlás nevelés egyik főszervezőjével, a spanyolországi MIR-Racinggel, akiktől már eddig is egyedi lehetőségeket kaptunk a téli tesztelésre. Emellett Olaszországban a Pasini Racing utánpótlás csapatával leszünk közelségben, mivel náluk is képviseltetve leszünk egy versenyzőnk által az idei évben.A nemzetközi partnereinktől kapott szakmai támogatást felhasználva, a pályafutásom alatt átélt tapasztalataimmal fogom segíteni a csapatom a fejlődésben. Nem titkolom, a végső cél, hogy szeretnék részese lenni annak a már általam átélt fantasztikus élménynek, hogy a nagy világversenyeken, majd ezek a Magyar fiatalok is felállhassanak a pódium tetejére a jövőben.

A Forty-Racing csapata hat utánpótlás versenyzővel, már 2018-ban nemzetközi szinten képviselteti magát a versenyzésben:

Vincze Hanna (11): A csapat egyetlen hölgy versenyzője, de lehet mondani, hogy Magyarországon is egyedül képviseli a női nemet a gyorsasági motorsport korosztályos mezőnyében. Tavaly egy kéztörésből felépülve, újra dobogós helyezéseket szerezve az IMR Motard-90 Kupa év végi 3. helyezettje. Hanna az idei évben a MAMS-SMF-JMC nemzetközi up bajnokság MiniGP110 kategóriájában fogja húzni a gázt, emellett Spanyolországban a Murciai regionális kupában is rajthoz fog állni.Kecskés Bence (11): Már tavaly is megvillantotta tudását az olasz bajnokságban, ahol másodikként állhatott dobogóra egy vallelungai versenyén. Az idén is Olaszországban fog versenyezni a CIV MiniGP bajnokságban, ahol a Pasini Racing UP csapatának teljes támogatását fogja élvezni. Nem kis kihívással áll szemben Bence a nagyon erős olasz mezőnyben, de már megmutatta a szezonelőtti teszteken nyújtott teljesítményével is, hogy számolni kell vele a bajnokságban.Kecskés Tamás (8): Tomi a Tavalyi évi PW50 bajnok, testvéréhez hasonlóan szintén az olasz versenyeken fogja tudását próbára tenni ebben az évben. Számára egy új kategória, az OvaleGP-0 géposztály jelenti a kihívást a versenyzésben.Kovács Zoltán (9): Zoli tavaly a FIM Junior EB NSF100 kategória összetett 2. helyezettje, valamint a MAMS-SMF-JMC bajnokságban szintén 2. helyezést ért el. Idén Spanyolországban az RFME nemzeti UP bajnokságában egy MOTO5-ös gép nyergében bizonyíthatja rátermettségét.Varga Tibor (11): Tibi a 2017-es Cseh bajnokság MiniGP Open kategória második helyezettje, valamint az IMR-90 Motard Kupa végső győztese.Idén Zoli csapattársával egy mezőnyben, szintén egy MOTO5-ös gép 20 lóerejét fogja megzabolázni a spanyol Cuna de Canpeones bajnokságban.Viktor Csemez (9): A csapat Szlovák versenyzője, tavaly a MAMS-SMF-JMC bajnokság Ohvale-GP-0 végső bajnoka, a harmadik fiú a csapatból, aki a spanyolokkal fog megmérkőzni az előttünk álló szezonban. Viktor MiniGP110 kategóriában fog rajthoz állni egy nagyon népes spanyol mezőnyben.

Az újonnan alakult csapat már első évében beírhatja magát a Magyar motorsport történelmébe, ugyanis Magyarországról ilyen fiatal korosztályban eddig még nem versenyzett versenyző a Spanyol és Olasz nemzeti bajnokságban.